5 lokale SEO-strategieën voor jouw bedrijf

Gevonden worden via zoekmachinemarketing is essentieel voor het succes van zowel de website als het bedrijf. Maar wist je dat je nog een stap verder kunt gaan, of liever, dichter bij huis? Lokale SEO helpt het ​​bedrijf te verschijnen in lokale zoekopdrachten, waardoor meer klanten naar de deur komen met behulp van de juiste zoekmachine marketing. Lokale zoekopdrachten leiden er zelfs toe dat de helft van alle mobiele gebruikers binnen één dag een bedrijf bezoekt. Nu de zomer meer toeristen en potentiële klanten naar de regio trekt, kun je het zich niet veroorloven om deze kans niet te benutten.

Hier zijn 5 strategieën om jouw lokale SEO deze zomer en het hele jaar door te helpen:

1. Noem jouw naam. De eerste en belangrijkste informatie die je moet optimaliseren, is jouw bedrijfsnaam. Zoekmachines rangschikken elke afzonderlijke pagina van de website op basis van een reeks regels, hun zoekalgoritme. Daarom moet de startpagina van de website de merknaam als jouw belangrijkste zoekwoord gebruiken. Op deze manier kun je gemakkelijk worden gevonden door degenen die specifiek op zoek zijn naar jouw bedrijf. Het optimaliseren van de bedrijfsnaam helpt ook de algehele zoekmachine marketing.

2. Geef ze jouw cijfers. Na de naam van het bedrijf zijn de contactgegevens de belangrijkste informatie om te optimaliseren voor een lokale SEO. Om hen te helpen online en offline gevonden te worden, nemen veel zoekmachines de locaties van bedrijven op kaarten op in hun resultaten. Zorg ervoor dat uw adres, telefoonnummer, sociale media en andere contactgegevens up-to-date zijn, zodat je gevonden en gecontacteerd kunt worden.

3. Concentreer je op de zoekwoorden. Trefwoorden zijn wat internetgebruikers in zoekmachines typen om informatie te vinden. Wanneer je het juiste trefwoord kiest, vergroot je de kans om gevonden te worden op deze zoekmachines. Idealiter zou je één focuszoekwoord moeten hebben dat 1-6 keer per 300 woorden inhoud wordt gebruikt en de taal gebruiken die jouw klanten zouden gebruiken om naar jou te zoeken.

4. Bouw links. Hoewel het optimaliseren van uw website voor zoekmachines belangrijk is, is wat er op jouw website gebeurt net zo belangrijk. Er zijn veel manieren om links te bouwen om de prestaties van de website te verbeteren. Om dit te doen, kun je linken naar andere websites, sociale mediaprofielen en zelfs verschillende delen van uw website. Linkbuilding is echter alleen nuttig als het goed wordt gedaan. Linkbuilding kan zelfs schadelijk zijn als de site linkt naar andere sites die niet relevant zijn, of als je links gebruikt die je hebt gekocht in plaats van op een natuurlijke manier te bouwen.

5. Claim je plek. Studies tonen aan dat 90% van de consumenten online beoordelingen leest voordat ze een bedrijf bezoeken. Zorg ervoor dat je jouw bedrijf claimt, zowel op zoekmachines als op beoordelingssites. Op deze manier kun je de beoordelingen die klanten achterlaten volgen, op feedback reageren en deze gebruiken om jouw klantenservicestrategieën te informeren. Dit kan op zijn beurt weer meer klanten naar jouw bedrijf trekken omdat ze zien dat je naar hen luistert.