Stappen die je moet zetten voor het worden van een ervaren linkbuilder

linkbuilding experts

Linkbuilding kan, mits correct uitgevoerd, veel voordelen met zich meebrengen. Het bouwt niet alleen connecties op die leiden tot hogere rankings in zoekmachines, maar het maakt het internet ook een beter navigeerbaar systeem. Vanwege de voortdurende evolutie en vooruitgang van Google wordt linkbuilding als SEO-strategie echter steeds meer afhankelijk van kwaliteit boven kwantiteit.

Een linkbuilder moet berekend en authentiek zijn. Om een link te krijgen die indruk maakt op de algoritmen van Google en tegelijkertijd de gebruikers van internet helpt, moet een linkbuilder bepaalde stappen zetten om de juiste vaardigheden te bezitten en in te kunnen zetten. Waar praten we dan over?

linkbuilding experts

Relevantie op de eerste plek

Niet-relevante en spam-achtige links worden bij elke nieuwe update steeds meer gedevalueerd door Google, en zo hoort het ook. Ze compliceren niet alleen het doel van het internet, ze zijn ook bedrieglijk en zinloos. Linkbuilding experts moeten altijd relevant zijn met zowel intentie als inhoud. Zowel bronlinkbuilders als contentlinkbuilders zouden alleen links naar hun website moeten bouwen vanuit relevante domeinen. Relevantie maakt indruk op Google en is ook logisch voor de eindgebruiker.

Om ervoor te zorgen dat jouw link relevant is, is het verstandig om jezelf te verplaatsen in de positie van de eindgebruiker. Zou de link jou kunnen helpen in een doorkliksituatie? Probeert de link (op de een of andere manier) te profiteren van de algoritmen van Google? Is de bestemmingspagina waar jouw link naartoe leidt een legitieme, echte pagina, vol geweldige en relevante content?

Effectieve communicatie

De meeste situaties in het leven vereisen communicatie, en linkbuilding is niet anders. Een persoon die wil slagen in deze specifieke SEO-niche, moet effectief kunnen communiceren. Vooral in de zin dat ze begrijpen hoe ze effectief kunnen converseren in een overvloed aan verschillende situaties. Een linkbuilder die probeert een gastpost te plaatsen, zal bijvoorbeeld heel anders bereik proberen te krijgen dan een linkbuilder die een bronlink probeert te krijgen. De twee afzonderlijke strategieën vereisen een innovatief bereik, maar met verschillende invalshoeken en doelen.

Vergaar legitieme kennis in de niche

Linkbuilding experts zouden meer kennis moeten hebben dan de gemiddelde persoon als het gaat om de specifieke niche waarvoor ze bouwen. Als iemand bouwt voor een golfbaanwebsite zou het niet gek zijn als die persoon die branche volledig begrijpt. Er is kennis nodig om links te verwerven. Een schat aan kennis over een onderwerp is met name van cruciaal belang bij het verwerven van links door middel van het schrijven van content, omdat mensen geen ongegrond materiaal willen lezen.

Het verspreiden van legitieme en goed onderzochte informatie maakt het internet een betere plek! Zelfs voor linkbuilders.