Social media marketing

Social media is niet meer weg te denken uit ons leven en dit kan vele marketing voordelen met zich meebrengen. Vroeger kon je alleen gebruik maken van de krant of via tv reclames. Het nadeel hiervan is dat iedereen die de krant koopt of de tv aanheeft, jouw reclame zal zien. Ook al is diegene helemaal niet jouw doelgroep. Via social media kan je erg specifiek adverteren. Met facebook kun je het zo specifiek maken als je maar wilt. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om de reclame alleen aan volgers van bijvoorbeeld Dries Roelvink te laten zien. Of misschien is er wel een facebook account die veel ‘memes’ over games post. Als jij toevallig Playstations of iets dergelijks wil verkopen is het een slimme zet om alleen op deze volgers te adverteren.

Social media zelf beheren

Veel bedrijven kiezen ervoor om Facebook zelf te beheren. Wat je dan erg vaak ziet gebeuren is dat de Facebookpagina’s niet worden bijgehouden. Op deze manier heb je weinig tot geen interactie met je doelgroep. Meestal laten bedrijven het als extra taakje door iemand doen vanuit het bedrijf. Wat je vaak ziet is dat diegene niet genoeg verstand heeft van hoe het echt moet. Er word dan bij lange na niet het optimale uit je marketingbudget gehaald. Een slimme optie zou kunnen zijn om social media beheer uitbesteden.

Voordelen Facebook uitbesteden

Als je besluit Facebook uit te besteden zal je dit erg veel tijd besparen en dan weet je zeker dat het goed gebeurd. Een team van specialisten gaat samen met u kijken wat er allemaal mogelijk is. In veel gevallen kan de Facebookpagina nog veel meer geoptimaliseerd worden, er valt dan al een snelle winst te halen. Daarna zullen de specialisten in berichten gaan posten en deze kunnen in overleg gepromoot worden waardoor je meer likes en een grotere naamsbekendheid krijgt. Zo wordt wel het maximale uit uw marketingbudget gehaald. Social media beheer uitbesteden kan dus een erg goede optie zijn.